4 september 2020

Sinds een aantal weken zijn we bij PAZIO begonnen met het door ons genoemde ‘verbetertraject’.

N.a.v. het verbetertraject hebben Casper (productmanager) en Amy (projectmedewerker) een inventarisatie gemaakt van verschillende punten die kunnen worden op- en aangepakt om het portaal te verbeteren.
Door onderzoek te doen en korte interviews te houden met verschillende klanten, patiënten en andere gebruikers van het PAZIO portaal hebben zij informatie verzameld en verwerkt. Meerdere punten zijn verdeeld in verschillende categorieën zodat hier vervolgens een planning op afgestemd kon worden.

Om een idee te krijgen van de punten waar we mee bezig zijn willen we er graag 2 uitlichten (die binnenkort ook zichtbaar zullen zijn):

  • Uitleg gebruik PAZIO: Wij willen graag dat het voor iedereen duidelijk is hoe het PAZIO portaal werkt. Om die reden zijn we bezig met het uitwerken van een (carrousel) tutorial die in het portaal verschijnt wanneer iemand voor het eerst inlogt. Hier wordt de patiënt welkom geheten en zal een duidelijke uitleg zichtbaar zijn. De gebruiker kan er natuurlijk ook voor kiezen om dit weg te klikken als hij/zij hier geen behoefte aan heeft. De tutorial verschijnt bij een volgende inlog niet meer maar zal wel terug te vinden zijn.
  • Aanpassingen Helpdesk: De Helpdesk websitepagina wordt aangepast om meer overzicht te creëren voor gebruikers van het portaal (dit geldt voor mobiel, IPad en desktop). We veranderen o.a. de indeling, de tekst en de lay-out.

Een deel van de verbeterpunten zullen voor gebruikers van het portaal direct zichtbaar zijn. Een ander deel van de punten hebben meer te maken met de systemen die op de achtergrond werken. Hierdoor zullen deze verbeteringen de gebruiker niet meteen opvallen, maar dat maakt het zeker niet minder belangrijk.

Wij hopen binnenkort weer een nieuwe update te kunnen geven over de vorderingen die gemaakt zijn vanuit het verbetertraject. To be continued!